My Spirit.. :)

Thursday, January 27, 2011

..:BengKeL sEnI luKiS:..

Assalamualaikum.......

beberapa ari lepas sy ade join bengkel melukis yang bertemakan alam sekitar..... sy pndai melukis??? haram.. hehehe... tp saje je,,, menarik gak melukis nie cume bakat 2 y kureng... kene diasah lagi smpai tajam... huhuhu~

meh nk kongsi cket ape y sy dpt... lau g bengkel msuk tlinga kanan, kuar tlinga kiri,, baik tido je lam bilik,, lg bes... hehehe~ abg din a.k.a pelukis msa kat bgkel 2 kate actly kite semua ade bakat melukis,,, sbb dr kecik lg lau jmpe pen kite akn mula "melukis" (atau dgan bhsa mak ayh kite menconteng).. ps 2 pdn muka kena mrh.. wuahahhaa~
nie antara ape y saya dapat masa bengkel 2....


CAT MINYAK

cat nie la y digunakan oleh pelukis... dorng xguna berus air cam masa kite kat sekolah2 dulu.. hehehe~


CANVAS PAPER


dorg melukis atas canvas paper.,. lau x silap la kertas nie dibuat dr kaen n dah disalut lilin supaya x meresap lam kertas n mnyebabkan cat yang terkena lukisan jadi kembang...


BERUS

tahukah anda bahawa berus "vavi" adalah berus yang paling baik, murah n tahan lama... hehehe~ tp kite sbg org islam xley la guna... xkn ari2 mau samak kot,, huhuhu.... so berhati2 semasa memilih berus pada mereka2 y suke melukis @ pada mereka2 y dipaksa melukis oleh cikgu.. wuahaha~


MINYAK TURPENTINE

Minyak digunakan untuk ilangkan kesan cat pada berus.. lau xsilap minyak nie dibuat dr kayu yang diproses shgga mnjadi miyak... bau dye sebijik minyak tanah... tahan idung je time 2.. huhuhu.. hrga dye pon murah jew.. jus rm2....


proses lukisan ade 3,,,

1. lakar dulu ape yang kite nak lukis (bg orang2 pro no need kot).. kmudian bru lukis ats kertas lukisan...



2. penuhkan warna pada lukisan tersebut,, juz warna bese2 je....



3. lepas kering bru la kite letak efect mcm cahaya ke,, or nk bg nmpk dye idup..... bru r cantek... =D
    (lukisan y dibwk oleh abg din,, a.din xdpt nk siapkn sbb dye xlarat,, demam)


lepas 2 kiteowg disuruh melukis ape2 y ade disekeliling mgikut tema bengkel ri 2... aku pon pilih la lanskap nie.............. >>>



cantikkn??? tp setelah dilukis kembali jadi la... taaaaddddaaa!!!
_
_
_
_

hahaha,, beza y amat,,, cam bdk tadika je lukis.. huhuhu..



 antara lukisan kawan2 yang lain....


yang tengah 2 abg mus a.k.a org penting Kelab Seni Lukis


saya nk tunjuk kat korang lukisan yang paling terbaik n cantik,,, aku pun xtaw sape y lukis nie..
jeng.... jeng....... jenggg....
_
_
_
_
_
_
_


hahaha,,, cantik x??? cantik kan????? hahahaha~ perasan!!!!


~THE END~


suka?? like la.. hehe

4 comments:

MOHDFAIRUZcheghani said...

xbest..sbb xltk model org kt dpn tu..klaw obesi ltk pmpn tuttt bru best..hahaha

eyna said...

hak3,,, pict laz skali kn ade pmpuan cntek...
xprasan ke?? hak3~

SuE- Ha!La said...

cntik3...huhu

eyna said...

sy mmg cantik.. haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...