My Spirit.. :)

Saturday, March 19, 2011

..:kAwaN atAu LaWaN?:..




Assalamualaikum,,,,

gud friends are like stars

apa itu kawan?? lau kumpul 100 orang skalipon mesti jawapan berbeza2 kan??
aku pon ada pendapat aku sendiri.... bagi aku kawan tu lebih penting dr pakwe,, sbb tanpa kawan aku rasa macam tak boleh nak idup... time kite sedih,, takkan  nak peluk pakwe kn?? melampau la 2... time kite sorang2,, takkan nak suruh pakwe yang temankan kn?? lagi la melampau kalau mcm 2... haha... bkn semua orang kita boleh percaya.. antara kawan2 yang perlu dielak:

kawan makan kawan: aku paling tak suka kawan mcm ni... mcm gampang je... dah takde lauk ke nak makan?? lapar sangat la tue kot... kawan mcm ni memang saje nak ambil kesempatan atas diri kita yang suci lagi murni ni.. hahaha... stakat ni alhamdulillah,, aku tak jumpa lagi n tak nak jumpa la kawan yang spesis nie... menyemak je..

kawan yang berhasad dengki: yang ni mmg slalu jumpa la,.. spesis yang tak boleh tgk orang laen lebih dari dia... bila kat belakang kita spesis nie mula la nak mgutuk dan mengata mcm2 pasal kita... tapi yang tak bole blah apa yang kita ade dia pon nak ade... n yang tak bole bla lg bile bf kite pon dia nak rampas... peerrgghhhh,,,, lebih la 2 (tp aku xpena rasa pon coz xde pkwe... kui3)

kawan yang suka menghasut: spesis ni pulak suka cakap buruk pasal kita.. dia nak semua orang benci kat kita... ape kejadah ntah dia buat macam tue... kalau dapat duit berjuta2 xpe la jgk,, nie dapat dosa je lebey... maybe orang mcm nie dia ade xpuas hati pape kat kita.... mcm ade kaitan jugak lah dengan hasad dengki tue....

kawan yang tak jujur: kawan nie ada/muncul/wujud masa kita senang je,, peerrrghhh,,, laju cam kilat dye dtg kat kite,,, menghimpit2 sampai terbau ketiak busuk dye tuh.... ye la,, orang kate senang sama senang,,, nak2 kalau poket tebal,.. ari2 kot ajak keluar... konon2 nak spend time ngan kawan... ye la sgt... kategori nie mmg kawan bersebab la,, nak ambil kesempatan je tuh,, bukan apa pon... cuba try skali ckp canggini "ari nie kite kuar ko blnje k??".. konpem 1001 alasan dia bg...


so nak pilih kawan berhati-hatilah.,, ada jugak  orang kata musuh adalah kawan kita.. dan kawan adalah musuh kita... bila pikir2 balik mcm betul jugak... sbb musuh kita dia akan sentiasa cari kelemahan kita,, jadi kita dapat la baiki kelemahan kita.... kawan pulak slalu je meng'iya'kan n puji kita sbb tak nak kita terasa, nak jaga hati kita.. tapi kalau dah buruk kene jugak bagitahu... give n take sangat lah penting,, jangan nak cepat terasa kalau kene tegur.. n jangan terlalu berbangga kalau kene puji....


Alhamdulillah aku ada kawan2 yang alwex buat aku hepy....
sayang korunk lebey la!! muah! muah! >_<






suka?? like la.. hehe

2 comments:

Ruby Azbiera said...

hihihi awk gumbira x sy jd kwn awk..uhhuuhu

eyna said...

hehehehe~
wajib la!!~ :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...