My Spirit.. :)

Saturday, August 13, 2011

13rd Ramadhan: Air Buah / cocktail || SUPERB..


Air Buah ni memang feberet kami sekeluarga.. bukan kitaorang je... kalau ma rajin buat.. hidang dekat tetamu yang datang, dorang pon suka... jom kita tengok macam mana cara dia.. SENANG je... :)

Bahan-bahan:
1 Tin Cocktail


1 Tin Susu Cair


1 cawan air masak


1/2 Cawan Gula


1 Biji Telur

Cara-cara:
1. Masukkan cocktail dan airnya sekali ke dalam mangkuk besar dan asingkan...
2. masukkan susu cair, telur, gula, air ke dalam periuk dan panaskan diatas dapur... (kalau nak tunggu mendidih pon boleh)
3. kemudian tuangkan bahan didalam periuk tadi ke dalam mangkuk yang berisi cocktail...

DAH SIAP!! kan dah cakap senang je.. hehehe..

Macam ni lah rupanya.. Sedap dimakan dengan Ice.. memang superb!!! hehehe...

TAMBAHAN

perasan tak gambar kat atas tu ada coklat-coklat dalam dia.. mak aku letak agar-agar milo.. kalau letak agar-agar milo lagi sedap, tapi untuk orang rajin je la.. hahaha..

bahan-bahan untuk agar-agar

1/2 Agar-agar

1 cawan milo

5 gelas air

1 cawan gula

Cara-cara:
  1. larutkan milo dalam air sikit.. supaya dia tak berketul-ketul..
  2. masukkan air dan agar dalam periuk... kacau sehingga agar betul-betul hancur / larut..
  3. masukkan gula dan milo...
  4. tunggu mendidih dan boleh dituang ke dalam loyang...
  5. sejukkan / tunggu sehingga beku...
  6. potong dadu dan masukkan ke dalam cocktail anda tadi..
SIAP...!!

*kalau nak tambah agar-agar.. disarankan buat agar-agar dulu.. :)



suka?? like la.. hehe

8 comments:

Tukang Karut said...

aduyai... terlihat entry ni di tengahari pulak...

eyna lollipop said...

alamak...
saya pon sama..
hahaha.. :P

sergeant keroro said...

adoi, terasa lapor pulak. terliuq T__T

eyna lollipop said...

hehehe,,
dah brbuka pon...
:D

Pure Mahabbah Fillah said...

assalam dear ucuk..

comey gelas dia..uhuhuu

eyna lollipop said...

wsalam masyam..
ahahha.. google je.. ;p

kura said...

sedap ni!

eyna lollipop said...

wajib cuba! hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...